28 Ιαν 2014

Παιδί και Όρια.

Πόσο σημαντικά είναι τα όρια στην ζωή ενός παιδιού; 

Πάντα θεωρούσα τα όρια πολύ σημαντικά στην ζωή ενός παιδιού. Είναι αυτά που του δίνουν το πλαίσιο, μέσα στο οποίο μπορεί να κινηθεί, να δημιουργήσει, να εξερευνήσει και να αναπτυχθεί με ασφάλεια. Τα όρια λοιπόν, και η οριοθέτηση του κάθε παιδιού, είναι απαραίτητα, τόσο για την υγιή ψυχοκοινωνική του ανάπτυξη όσο και για την αίσθηση σιγουριάς και ασφάλειας που μόνο ένα δομημένο πλαίσιο, μπορεί να προσφέρει.
Παρόλο που δεν είμαι και δεν ήμουν ποτέ άνθρωπος της τηλεόρασης, παρακολούθησα πρόσφατα μια εκπομπή που παρουσίαζε με τα πιο μελανά χρώματα τις επιπτώσεις στην ζωή ενός παιδιού της απόλυτης ελευθερίας από μέρους των γονιών του. 
Ο άνθρωπος αυτός, ενήλικας πια, περιέγραψε μια ζωή που δεν άκουσε ποτέ σαν παιδί το "όχι" και το "μη". Αυτό είχε τραγικές επιπτώσεις στις επιλογές του, στην σχολική του πρόοδο, στις κοινωνικές του επαφές, στην συμπεριφορά του. Παρά-πτωματική συμπεριφορά, ανυπακοή, αντίδραση, αμφισβήτηση εξουσίας, παραβίαση νόμων και κανόνων  και αδυναμία συμμόρφωσης στους κανονισμούς είναι μερικές μόνο από τις επιπτώσεις που είχε η έλλειψη οριοθέτησης από την οικογένεια του. Αυτό το παιδί, 24 ετών σήμερα, χρήστης ηρωίνης σε μια προσπάθεια απεξάρτησης, πατέρας δυο ανήλικων παιδιών και σε διάσταση με την σύζυγο του, ψάχνει τον δρόμο που έχασε πριν καν τον βρει. 
Μπορεί τότε όπως λέει, να του άρεσε αυτή η ελευθερία και η έλλειψη επιτήρησης, κηρύγματος και απαγορεύσεων-κανονισμών από τους γονείς του, αυτήν την ελευθερία όμως την πλήρωσε τελικά πολύ ακριβά μεγαλώνοντας. Όλες οι επιλογές, κινήσεις, σκέψεις και πράξεις του σηματοδοτούνταν από την έλλειψη καθοδήγησης και επιτήρησης από την οικογένεια του. 
Κανείς δεν μπορεί να κατηγορήσει αυτό το παιδί για τις πράξεις του - ωστόσο, οι συνέπειες των πράξεων αυτών θα τον ακολουθούν σε όλη του την ζωή. 
Ο κάθε γονιός με γνώμονα τις ηθικές του αντιλήψεις, την οικονομικό-κοινωνική του κατάσταση, το μορφωτικό του επίπεδο, τις εμπειρίες και τα βιώματα του, επιλέγει ένα πρότυπο διαπαιδαγώγησης και ανατροφής του παιδιού του που ταιριάζει στην ιδιοσυγκρασία του. Κάποιοι ιδιαίτερα αυστηροί, άλλοι ιδιαίτερα δημοκρατικοί και φιλικοί προς τα παιδιά τους, όλοι προσπαθούμε για το καλύτερο και πιστεύουμε σε αυτό. Δεν είμαι σαφώς σε θέση να κρίνω τον καλύτερο τρόπο διαπαιδαγώγησης των παιδιών μας - ίσως τελικά αυτό να είναι υποκειμενικό. Το μόνο που μπορώ να πω με σιγουριά είναι πως τα παιδιά, για να είναι ισορροπημένα και ευτυχισμένα, χρειάζονται όρια - όρια σαφή και ξεκάθαρα μέσα στα οποία μπορούν να παίξουν, να γελάσουν, να ζήσουν και να ονειρευτούν χωρίς ωστόσο να κινδυνεύουν!

23 Ιαν 2014

Οι προσδοκίες των παιδιών μας από το σχολείο

Από σένα σχολείο θα ήθελα...


Από σένα σχολείο, θα ήθελα να μου έχεις μάθει περισσότερα για την μαγεία της ζωής, για την αξία που έχει ν'αγαπάς και να σέβεσαι τον εαυτό σου και τους άλλους. Θα ήθελα να μου έχεις μάθει περισσότερα για άλλους λαούς, ήθη, έθιμα, ώστε να μπορώ να κατανοώ και να δίνω χώρο και χρόνο στους άλλους να εκφραστούν. Να μου είχες μάθει να αποκτώ τη γνώση με χαρά, ενδιαφέρον και περηφάνια. Να τολμώ να ταξιδεύω στα όνειρα μου γνωρίζοντας πώς να αντιμετωπίζω τους δράκους που συναντώ. Να ψάχνω να βρίσκω την αλήθεια χωρίς να φοβάμαι μην πληγωθώ. Να μπορώ να γίνω σκληρός/ή χωρίς όμως να χάσω την τρυφερότητα μου. Να μην με φοβίζει ότι θα θεωρηθώ απροσάρμοστος/η όταν λέω "όχι". Να μην αισθάνομαι ότι με διαφοροποιούν επειδή σκέφτομαι διαφορετικά και να μην νιώθω ότι τιμωρούν την ελευθερία μου να μιλήσω... 

Απόσπασμα από το βιβλίο της Μαρίας Ιορδανίδου "Εγώ είμαι ο Αρχηγός" εκδόσεις Διάπλους.

22 Ιαν 2014

ΣΟΦΑ ΛΟΓΙΑ ...


Καλημέρα σε όλους,

Μια αναγνώστρια του blog, θέλησε να μοιραστεί το ακόλουθο κείμενο μαζί μας.
Την ευχαριστώ πολύ.
 Ελπίζω να σας βοηθήσει να δείτε την ζωή και την καθημερινότητα σας μέσα από το πρίσμα της απλότητας και της φιλοσοφίας που υποστηρίζει πως:

"τα ομορφότερα πράγματα στην ζωή, δεν είναι πράγματα!"



Τρία πράγματα στην ζωή δεν γυρίζουν πίσω: 

Ο χρόνος, οι κουβέντες που είπες και οι ευκαιρίες.

Τρία πράγματα φύλαξε καλά στην ζωή σου: 

Την ηρεμία, την εντιμότητα και την ελπίδα.

Τρία πράγματα μην αφήσεις να φθείρουν την ζωή σου: 

Τον εγωισμό, την υπεροψία και τον θυμό.

Τρία πράγματα στολίζουν την ζωή σου:

Η αγάπη, η οικογένεια και οι αληθινοί φίλοι.   

21 Ιαν 2014

ΜΙΑ ΘΕΩΡΙΑ ΓΕΜΑΤΗ ΑΓΑΠΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ

ΟΙ ΔΕΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΤΗΣ MARIAS MONTESSORI ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ


  • ΜΗΝ ΑΓΓΙΖΕΤΕ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΘΕΛΗΣΗ ΤΟΥ
  • ΜΗΝ ΤΟΥ ΜΙΛΑΤΕ ΜΕ ΑΣΧΗΜΟ ΤΡΟΠΟ
  • ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΘΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ
  • ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΤΟ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΕΝΕΡΓΑ ΣΤΗΝ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΠΟΥ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΩΝΟΥΝ
  • ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΕΤΟΙΜΟΙ ΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΕΙΤΕ ΣΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ ΕΝΟΣ ΠΑΙΔΙΟΥ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΣΑΣ, ΝΑ ΑΚΟΥΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΑΝΤΑΤΕ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ
  • ΣΕΒΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΚΑΤΙ ΛΑΘΟΣ
  • ΣΕΒΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΠΑΙΖΕΙ, ΞΕΚΟΥΡΑΖΕΤΑΙ, ΣΥΛΛΟΓΙΖΕΤΑΙ 'Η ΚΑΝΕΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΤΟ ΙΔΙΟ
  • ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΑΚΟΥΡΑΣΤΕΙ ΣΤΟ ΝΑ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΤΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΤΕ
  • ΝΑ ΤΟΥ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΕΣΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΔΥΝΑΤΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥ ΧΑΡΙΖΕΤΕ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΑΣ ΕΑΥΤΟ! 

ΤΑ 100 ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΝΕΟ-ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ

Ο κατάλογος με τα 100 καλύτερα βιβλία της νεοελληνικής λογοτεχνίας είναι ο εξής:

1ΑΡΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ
2ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗΣΤΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ
3ΜΕΛΠΩ ΑΞΙΩΤΗΔΥΣΚΟΛΕΣ ΝΥΧΤΕΣ
4ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣΗ ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΕΝΝΙΑ
5ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ’60
6ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣΣΥΝΑΞΑΡΙ ΑΝΔΡΕΑ ΚΟΡΔΟΠΑΤΗ
7ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣΟΡΘΟΚΩΣΤΑ
8ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΝΑΛΗΣΤΟ ΦΩΣ ΠΟΥ ΚΑΙΕΙ
9ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΑΣΙΛΙΚΟΣΤΟ ΦΥΛΛΟ. ΤΟ ΠΗΓΑΔΙ. Τ’ ΑΓΓΕΛΙΑΣΜΑ
10ΗΛΙΑΣ ΒΕΝΕΖΗΣΑΙΟΛΙΚΗ ΓΗ
11ΗΛΙΑΣ ΒΕΝΕΖΗΣΤΟ ΝΟΥΜΕΡΟ 31328
12ΓΕΩΡΓΙΟΣ Μ. ΒΙΖΥΗΝΟΣΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ
13ΓΕΩΡΓΙΟΣ Μ. ΒΙΖΥΗΝΟΣΤΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΜΟΥ
14ΓΕΩΡΓΙΟΣ Μ. ΒΙΖΥΗΝΟΣΤΟ ΜΟΝΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΤΑΞΕΙΔΙΟΝ
15ΡΕΑ ΓΑΛΑΝΑΚΗΟ ΒΙΟΣ ΤΟΥ ΙΣΜΑΗΛ ΦΕΡΙΚ ΠΑΣΑ
16ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΚΑΝΑΣΓΥΑΛΙΝΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ
17ΝΙΚΟΣ ΓΚΑΤΣΟΣΑΜΟΡΓΟΣ
18Ε.Χ. ΓΟΝΑΤΑΣΗ ΚΡΥΠΤΗ
19ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣΠΕΘΑΙΝΩ ΣΑΝ ΧΩΡΑ
20ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥΝΤΙΑΛΙΘ’ ΙΜ ΧΡΙΣΤΑΚΗ
21ΚΙΚΗ ΔΗΜΟΥΛΑΧΑΙΡΕ ΠΟΤΕ
22ΜΑΡΩ ΔΟΥΚΑΗ ΑΡΧΑΙΑ ΣΚΟΥΡΙΑ
23ΣΤΡΑΤΗΣ ΔΟΥΚΑΣΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΑΙΧΜΑΛΩΤΟΥ
24ΝΙΚΟΣ ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΣΣΤΗΝ ΚΟΙΛΑΔΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΡΟΔΩΝΕΣ
25ΝΙΚΟΣ ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΣΜΠΟΛΙΒΑΡ
26ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣΤΟ ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ
27ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣΤΑ ΕΛΕΓΕΙΑ ΤΗΣ ΟΞΩΠΕΤΡΑΣ
28ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣΠΟΙΗΜΑΤΑ 1911-1996
29ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣΜΑΡΙΑ ΝΕΦΕΛΗ
30ΑΝΔΡΕΑΣ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΣΟΚΤΑΝΑ
31ΑΝΔΡΕΑΣ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΣΕΝΔΟΧΩΡΑ
32ΑΝΔΡΕΑΣ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΣΥΨΙΚΑΜΙΝΟΣ
33ΖΥΡΑΝΝΑ ΖΑΤΕΛΗΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΛΥΚΟΥ ΕΠΑΝΕΡΧΟΝΤΑΙ
34ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΘΕΟΤΟΚΗΣΗ ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ
35ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥΕΠΙΤΑΦΙΟΣ ΘΡΗΝΟΣ
36ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥΗ ΣΑΡΚΟΦΑΓΟΣ
37Κ.Π. ΚΑΒΑΦΗΣΑΠΑΝΤΑ
38Κ.Π. ΚΑΒΑΦΗΣΤΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ
39ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΓΚΡΕΚΟ
40ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣΒΙΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΟΥ ΑΛΕΞΗ ΖΟΡΜΠΑ
41ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣΟ ΚΑΠΕΤΑΝ ΜΙΧΑΛΗΣ
42ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣΟ ΧΡΙΣΤΟΣ ΞΑΝΑΣΤΑΥΡΩΝΕΤΑΙ
43ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣΩΔΑΙ
44ΙΑΚΩΒΟΣ ΚΑΜΠΑΝΕΛΛΗΣΗ ΑΥΛΗ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ
45Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗΣΗ ΜΕΓΑΛΗ ΧΙΜΑΙΡΑ
46Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗΣΓΙΟΥΓΚΕΡΜΑΝ
47Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗΣΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗΣ ΛΙΑΠΚΙΝ
48ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΚΑΡΑΠΑΝΟΥΗ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ ΚΑΙ Ο ΛΥΚΟΣ
49ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΡΚΑΒΙΤΣΑΣΟ ΖΗΤΙΑΝΟΣ
50ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣΕΛΕΓΕΙΑ ΚΑΙ ΣΑΤΙΡΕΣ
51ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣΠΟΙΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΕΖΑ
52ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣΝΗΠΕΝΘΗ
53ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΣΑΡΟΣΚΑΤΑ ΣΑΔΔΟΥΚΑΙΩΝ
54ΝΙΚΟΣ ΚΑΧΤΙΤΣΗΣΟ ΕΞΩΣΤΗΣ
55ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΟΤΖΙΑΣΑΝΤΙΠΟΙΗΣΙΣ ΑΡΧΗΣ
56ΜΕΝΗΣ ΚΟΥΜΑΝΤΑΡΕΑΣΒΙΟΤΕΧΝΙΑ ΥΑΛΙΚΩΝ
57ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ
58ΠΑΥΛΟΣ ΜΑΤΕΣΙΣΗ ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΣΚΥΛΟΥ
59ΜΙΧΑΗΛ ΜΗΤΣΑΚΗΣΔΙΗΓΗΜΑΤΑ
60ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΕΡΑΤΗΣΤΟ ΠΛΑΤΥ ΠΟΤΑΜΙ
61ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΥΡΙΒΗΛΗΣΗ ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ
62ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΥΡΙΒΗΛΗΣΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΜΕ ΤΑ ΧΡΥΣΑ ΜΑΤΙΑ
63ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣΟ ΔΩΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΓΥΦΤΟΥ
64ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΟΥΑΠΟ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΤΗΣ ΠΑΛΙΑΣ REMINGTON
65ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣΗ ΦΟΝΙΣΣΑ
66ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣΑΠΑΝΤΑ
67ΝΙΚΟΣ-ΓΑΒΡΙΗΛ ΠΕΝΤΖΙΚΗΣΤΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΕΡΣΗΣ
68ΝΙΚΟΣ-ΓΑΒΡΙΗΛ ΠΕΝΤΖΙΚΗΣΟ ΠΕΘΑΜΕΝΟΣ ΚΑΙ Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ
69ΚΟΣΜΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣEROICA
70ΚΟΣΜΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣΣΤΟΥ ΧΑΤΖΗΦΡΑΓΚΟΥ
71ΚΟΣΜΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣΛΕΜΟΝΟΔΑΣΟΣ
72ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣΗ ΣΟΝΑΤΑ ΤΟΥ ΣΕΛΗΝΟΦΩΤΟΣ
73ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣΗ ΤΕΤΑΡΤΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ
74ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΡΟΪΔΗΣΗ ΠΑΠΙΣΣΑ ΙΩΑΝΝΑ
75ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣΤΟ ΛΑΘΟΣ
76ΜΙΛΤΟΣ ΣΑΧΤΟΥΡΗΣΠΟΙΗΜΑΤΑ Α ΚΑΙ Β
77ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣΠΟΙΗΜΑΤΑ
78ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ
79ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑΤΟΣ
80ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣΣΤΡΟΦΗ
81ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣΛΥΡΙΚΟΣ ΒΙΟΣ
82ΤΑΚΗΣ ΣΙΝΟΠΟΥΛΟΣΝΕΚΡΟΔΕΙΠΝΟΣ
83ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΚΑΡΙΜΠΑΣΤΟ ΣΟΛΟ ΤΟΥ ΦΙΓΚΑΡΩ
84ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΚΑΡΙΜΠΑΣΤΟ ΘΕΙΟ ΤΡΑΓΙ
85ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΣ
86ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣΑΠΑΝΤΑ
87ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ
88ΔΙΔΩ ΣΩΤΗΡΙΟΥΜΑΤΩΜΕΝΑ ΧΩΜΑΤΑ
89ΚΩΣΤΑΣ ΤΑΧΤΣΗΣΤΟ ΤΡΙΤΟ ΣΤΕΦΑΝΙ
90ΣΤΡΑΤΗΣ ΤΣΙΡΚΑΣΑΚΥΒΕΡΝΗΤΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
91ΣΤΡΑΤΗΣ ΤΣΙΡΚΑΣΗ ΧΑΜΕΝΗ ΑΝΟΙΞΗ
92ΜΑΡΙΟΣ ΧΑΚΚΑΣΟ ΜΠΙΝΤΕΣ
93ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΜΙΚΡΗΣ ΜΑΣ ΠΟΛΗΣ
94ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΣΤΟ ΔΙΠΛΟ ΒΙΒΛΙΟ
95ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣΟ ΕΧΘΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΙΗΤΗ
96ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣΟΙ ΧΤΙΣΤΕΣ
97ΝΙΚΟΣ ΧΟΥΛΙΑΡΑΣΟ ΛΟΥΣΙΑΣ
98ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΣΗ ΚΕΡΕΝΙΑ ΚΟΥΚΛΑ
99ΝΤΙΝΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣΠΟΙΗΜΑΤΑ
100ΓΙΑΝΝΗΣ ΨΥΧΑΡΗΣΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΜΟΥ

ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ



Καλημέρα σε όλους. Ένα βίντεο, χίλιες λέξεις...




20 Ιαν 2014

Αλλαζοντας την κατασταση


ΑΛΛΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ -
ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΠΩΣ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΑΛΛΑΓΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΗ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ!

Ήταν κάποτε ένας παππούς που περπατούσε με τον εγγονάκι του σε μια παραλία. Το αγοράκι μάζευε κάθε αστερία που έβρισκε μπροστά του και τον πετούσε και πάλι στην θάλασσα. 'Αν τους αφήσω έξω από το νερό, είπε ο μικρός στον παππού του, 'θα ξεραθούν και θα πεθάνουν. Έτσι, τους σώζω την ζωή, βλέπεις παππού;
Τότε ο παππούς του απάντησε: 'αυτή η παραλία απλώνεται μίλια μακριά και έχει εκατομμύρια αστερίες. Αυτό που κάνεις, δεν μπορεί δυστυχώς να αλλάξει την κατάσταση και την μοίρα τους". 
Το αγόρι τότε κοίταξε τον αστερία που κρατούσε στο χέρι του, τον πέταξε στη θάλασσα και είπε: 'γι' αυτόν τον αστερία, την αλλάζει". 

15 Ιαν 2014

ΑΝΤΙΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ – ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΕΝΑΣ ΠΡΑΚΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ


Η ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΟΡΦΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΗΣ – ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΟΥ ΑΠΟΣΚΟΠΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΑΝΩ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ.

ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΗΘΩΣ :
1       ΑΝΥΠΑΚΟΥΑ
2       ΑΡΝΗΤΙΚΑ
3       ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΑΠΑΘΕΙΑ
4       ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΕΞΟΥΣΙΑΣ

ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΓΕΝΗ, ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΔΡΑΣΕΩΝ ‘Η ΣΥΝΔΙΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ.

ΠΙΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ, ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΤΗΣ ΑΝΑΡΜΟΣΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ‘Η ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:

1.        Η ΑΝΙΑ,
2.        Η ΕΛΕΙΨΗ ΚΙΝΗΤΡΩΝ ΓΙΑ ΜΑΘΗΣΗ,
3.       Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ,
4.       ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ,
5.        ΔΕΠΥ,
6.       ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ,
7.        ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ,
8.        ΠΙΕΣΗ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΩΝ,

ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΠΙΘΕΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΕΙΝΑΙ:

1.       ΑΓΕΝΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
2.       ΑΔΙΑΦΟΡΗ ΣΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
3.       ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΟΤΗΤΑ
4.       ΑΣΧΗΜΗ ΓΛΩΣΣΑ
5.       ΕΚΡΗΞΕΙΣ ΟΡΓΗΣ
6.       ΜΙΣΟΣ
7.       ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΜΟΝΟΠΩΛΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ

ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΘΕΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΕΙΝΑΙ:

1.       ΑΝΤΑΜΟΙΒΗ ΚΑΙ ΤΙΜΩΡΙΑ
2.       ΓΝΩΣΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ‘Η ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ:

1.       ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΠΑΙΔΙΟΥ (ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΠΙΤΙΟΥ ‘Η/ΚΑΙ  ΤΑΞΗΣ – ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΠΕΙΘΑΡΧΟΥΝ)
2.       ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ ΤΗΝ ΤΙΜΩΡΙΑ
3.       ΣΑΦΗ ΟΡΙΑ
4.       ΤΕΧΝΙΚΗ ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ (ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ)
5.       ΣΠΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΛΥΣΙΔΑ (ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ (ΠΑΡΕΜΠΟΔΙΣΗ ΕΠΙΘΥΜΙΑΣ) – ΘΥΜΟΣ – ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ.
6.       ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΤΕ ΝΑ ΑΓΝΟΗΣΕΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΤΟΥ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΙ ΔΕΙΞΤΕ ΤΟΥ ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΣΥΝΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΑΡΜΟΝΙΚΑ
7.       ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΔΙΝΟΥΝ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΝΑ ΣΥΜΜΟΡΦΩΘΕΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΖΗΤΑΤΕ, ΤΟΤΕ ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΒΗΜΑΤΑ:

  • ΕΠΙΜΕΙΝΕΤΕ ΣΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΖΗΤΑΤΕ
  • ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΤΕ ΗΡΕΜΟΙ
  • ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΤΕ ΕΥΓΕΝΙΚΟΙ
  • ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΟΥ ΤΙΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΣΑΣ ΜΕ ΣΑΦΗ ΤΡΟΠΟ
  • ΕΠΕΞΗΓΗΣΤΕ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕ
  • ΜΙΛΗΣΤΕ ΤΟΥ ΑΝΟΙΧΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ
  • ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΤΙΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΧΕΙ ΑΝ ΑΨΗΦΗΣΕΙ ΤΙΣ ΥΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΣΑΣ
  • ΔΕΙΞΤΕ ΤΟΥ ΠΩΣ ΟΙ ΚΥΡΩΣΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ
  • ΑΝ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΕΠΙΒΑΛΕΤΕ ΤΙΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΤΡΕΨΤΕ ΤΟΥ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΙΜΩΡΙΑ ‘Η ΣΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ.
  • ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΤΕ  ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΑ. ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΣΑΣ ΕΚΝΕΥΡΙΣΟΥΝ. ΑΝ ΕΠΙΤΡΕΨΕΤΕ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΑΣ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ, ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΠΕΤΥΧΕΙ ΤΟΝ ΣΤΟΧΟ ΤΟΥΣ. ΕΚΛΟΓΙΚΕΥΣΤΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ ΣΑΣ.
  • ΑΣΚΕΙΣΤΕ ΕΛΕΓΧΟ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ / ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΩΝ ΑΝΤΑΜΟΙΒΩΝ. (ΕΠΑΙΝΟΙ, ΔΙΠΛΩΜΑΤΑ ΚΑΛΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ, ΘΕΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ, ΤΗΛΕΦΩΝΟ-ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ, ΜΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΑΝΤΑΜΟΙΒΗ, ΑΝΑΘΕΣΗ ΕΝΟΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΥ ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΣ).

13 Ιαν 2014

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ

ΠΡΟΣΦΟΡΑ

Χαρίζεται μικρή τηλεόραση παλιάς τεχνολογίας (χωρίς αποκωδικοποιητή). 

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ


ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ 2014

Τον τελευταίο χρόνο έχω την τιμή και την χαρά να εργάζομαι σε σχολικές μονάδες και να έρχομαι καθημερινά σε επαφή με Διευθυντές, συλλόγους γονέων, γονείς, δασκάλους και παιδιά σε απόγνωση.
Ως ψυχολόγος έχω πολλαπλούς ρόλους και υποχρεώσεις απέναντι στην μικρή αυτή κοινωνία που χρειάζεται υποστήριξη και προσεχτική μεθόδευση ζητημάτων που αφορούν τόσο στην σχολική κοινότητα όσο και στις σχέσεις των γονιών με το παιδί και το σχολείο.
Παρόλο που οι διευθυντές, οι σχολικοί σύμβουλοι, οι σύλλογοι γονέων και οι δάσκαλοι προσπαθούν με αμείωτο ενδιαφέρον να διδάξουν και παράλληλα να φροντίσουν την ψυχική υγεία των παιδιών μας, η ίδια η κοινωνία γυρνάει την πλάτη σε μια επιτακτική ανάγκη - αυτήν της μόνιμης τοποθέτησης ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα Δημόσια σχολεία αυτού του τόπου.
Οι συμβάσεις με ημερομηνία λήξεως, δεν μπορούν δυστυχώς να φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα σε μια κοινωνία που η ενδοσχολικη βια, η κρίση που αντιμετωπιζουν οι οικογένειες και τα ψυχολογικά προβλήματα των γονιών και των παιδιών, διακρως αυξάνονται. Όσο κι αν προσπαθήσω εγώ και ο κάθε συνάδελφος, τα προβλήματα είναι τόσα πολλά που δυστυχώς αναγκαζομαστε να συμβιβαστουμε με το εδώ και τώρα χωρίς όνειρα, στόχους και βλέψεις για ένα καλύτερο μέλλον των παιδιών αυτού του τόπου.
Κι ενώ αμύθητα ποσά δαπανώνται για μίζες, τα σχολεία μας, παρακαλούν για έναν ειδικό που θα ρίξει φως στην ψυχή των παιδιών, που θα στηρίξει το δύσκολο έργο των δασκάλων, που θα προσεγγίσει τους γονείς και θα τους εκπαιδεύσει στην σωστή αντιμετώπιση του εκάστοτε προβλήματος και που θα θέσει την υποδομή για σχολεία χωρίς βια, χωρίς ρατσισμό, χωρίς διακρίσεις και περιθωριοποιηση.

Ας αφυπνιστούμε όλοι και ας προσπαθησουμε για κάτι καλύτερο. Εγώ αυτό προσπαθώ και ελπίζω να κάνουν το ίδιο και οι συνάδελφοι μου. Το έργο μας, η επιρροή μας, η αγάπη για την δουλειά μας και η συνεισφορά μας στα σχολεία αυτού του τόπου  ίσως και να ταρακουνήσει λίγο τα μεγάλα εκείνα κεφάλια που επιλέξαμε να μας κυβερνούν και να παίρνουν αποφάσ
εις για μας...    

9 Ιαν 2014

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ




Καλημέρα σε όλους και Καλή Χρονιά.

Από καρδιάς σας εύχομαι το 2014 να είναι μια χρονιά γεμάτη Υγεία, Δύναμη, Περιπέτεια, Χαμόγελα, Υπομονή, Αισιοδοξία, Ελπίδα, Χαρούμενες στιγμές και πολύ Μαγεία.

Με αγάπη,
Μαρία